31.5.09

XIII

ögonlocken är tunga
mot hinnorna
mot kroppen
mot livet som rusar förbi

i en sväng
en släng
och luften mellan hjärtat och revbensbågarna
exploderar i ett skrik

27.5.09

- - -

du ditt jävla as
ashög asdjur
kreatur

kom hit och räta ut alla veck och krokar du bildat i mitt sinne
all musik du förstört och förvridigt
bilderna jag måstat radera och drömmarna du mosat med din kropp

det hänger tungt över mig
känner du motståndet när jag andas

I'll do anything for you
jo visst, säkert,
kom hit och rätta till, räta ut
kom då



.

26.5.09

XII

inandning och luften stelnar i en båge skjuter ifrån ger cykeln liv och plötsligt flyger jag över campusängarna som om jag satt på en vit häst med benen högt över marken och en änglakör till vänster bakom bergen där man kan skymta solnedgången

det är så
jag intalar mig ibland
att känslan är

utandning och luften smälter samlar rinner formar samtiden till abstrakta mönster ger sig ligger vilande och kommer i kapp drömmarnas vita hästar och prinsarna på marken

realtid
och muminkoppen vilar tryggt i min hand
framför skärmens vita ljus



.

25.5.09

XI

det var när jag flög i uppförsbacken
förbi de rosa molnen
som det slog mig att uppåt alltid varit mitt håll



.

20.5.09

X

jag har
skolavslutningskänsla

det enda som saknas
är

hägg



.

19.5.09

IX

jag spelade tiger lou

sen kräktes jag och efter det blev det dödligt tyst och solen försvann från balkongen och jag kände hur jag inte längre kunde stanna i positionen;
nergrävd i en grop

vi öppnade ytterdörrarna samtidigt
och en okänd människa väckte mig ur min värld
det var då fotnötterna ramlade på plats
och jag klev ut ur hålet

sen bara hamnade jag

här



.

18.5.09

- -

jag älskar honom för att han skriver sitt namn med storbokstav,
för att han älskar detaljerna
jag älskar honom när han, apropå ingenting bara måste krama mig på stan
eller för smsen han skickar till mig klockan fem på morgonen: godnatt
jag älskar honom för att han kan räkna matte och förstå kemiska formler helt utan problem, dessutom kan han allt om golgiapparaten
jag älskar honom när han måste krama mig när jag är som mest hungrig och han vet om det, men gör det ändå
och jag älskar hans skratt som kan få hela världen att skratta trots sorg
och jag älskar honom för att han luktar gott och är gudabenådat smal
hans höftben, revben och armbågar
och för att han kämpar för sina åsikter, och när han gråter floder, och när han är så trött att han inte kan tänka, och att han inte kan prata med mig i telefonen när andra står bredvid och jag påpekar det och han förnekar det
och när han ringer mitt i natten när jag sover och han säger: nu känns det sådär igen.
då älskar jag honom



.